رکن اصلی حمایت از تولید ملی ایجاد تقاضای موثر در جامعه است

مدیرعامل شرکت پاکسان در خصوص رکود ایجاد شده در بازار شوینده اعلام کرد: به منظور رفع این رکود باید تقاضای موثر را در جامعه افزایش دهیم و در خصوص مصرف کالاهای داخلی فرهنگ سازی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی نبأپرس ، علی صفوی نژاد مدیرعامل شرکت پاکسان، ظهر امروز یکشنبه چهاردهم آبان ماه در نشست خبری که به مناسبت انتخاب پاکسان به عنوان صادر کننده ممتاز کشور برگزار شد، به فعالیت های این شرکت اشاره کرد و افزود: فضای رقابتی به شدت در حال تغییر می باشد، نبود یا کمی تقاضای موثر در صنعت شوینده با توجه به میزان تولید بالا فشارهایی را به مجموعه وارد می کند اما برد صادراتی محصولات از این فشار ها کاسته است به همین منظور در خصوص حمایت از تولیدات داخلی توصیه به دولت مردان این است که تقاضای موثر را در جامعه افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه شرکت پاکسان یکی از قدیمی ترین شرکت ها و کامل ترین مجموعه در صنعت شوینده می باشد اعلام کرد : این شرکت درصد قابل توجهی از مواد اولیه محصولات شوینده را در حوزه های گوناگون تولید می کند

مدیرعامل شرکت پاکسان وجود امنیت را عامل رشد صنایع داخلی معرفی کرد و افزود: سهم بازار ما بخاطر رقبا در زمان های گوناگون تحت تاثیر قرار می گیرد اما در حوزه صابون با برند گلنار رتبه اول را در کشور داریم و در حوزه های خمیردندان، شامپو و پودر نیز جزو لیدرهای اصلی بازار هستیم.

 

صفوی نژاد گفت: اندازه بازار کشور ۱٫۳۵۰٫۰۰۰ تن می باشد و ظرفیت بالقوه آن به ۴٫۵۰۰٫۰۰۰تن می رسد که از این سهم ۱۴۰٫۰۰۰ تن سهم شرکت پاکسان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید بازار را به طور کامل در اختیار شرکت هایی قرار دهیم که مشخص نیست تا چه زمانی در عرصه اقتصادی کشور حضور می یابند گفت: ما از جامعه مصرف کننده داخلی انتظار داریم که بدانند ما همیشه در صحنه حضور داریم همانطور که در بدترین شرایط، محصولات این شرکت توانسته است نیاز جامعه را برطرف کند لذا در کنار انتظاری که از ما در جهت تولید با کیفیت وجود دارد به طور متقابل تا حدی از امنیت، مصرف و نیاز تأمین شود به همین منظور در بسیاری از کشورها به دلیل اهمیتی که صنعت برایشان دارد با وضع قوانین سختگیرانه گمرکی فضای نسبتا امنی را در داخل کشور خود برای صنایع فراهم کرده اند ما نیز با توجه به صنعت و تولید ملی نباید بگذاریم این ظرفیت ها به یغما برود.

مدیرعامل پاکسان در ادامه خاطرنشان کرد: بالا بودن نرخ تبلیغات برای تولیدات داخلی در صدا و سیما، امکان رقابت عادلانه با شرکت های خارجی که با نرخ خیلی کم محصولات شان در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود را از بین برده است. به همین منظور خواستار این هستیم صدا و سیما برای تبلیغات امتیازاتی را برای شرکت های تولیدی داخلی در نظر بگیرد.

عضو انجمن صنایع شوینده کشور اظهار داشت : با همکاری انجمن صنفی شوینده، بهداشتی که طی دو ماه اخیر استاندارد های کیفی در محصولات شوینده به ویژه پودر را بالا برده است، محصولی با نام سپید۵ تولید کرده ایم که در آن از دانه های صابون به جهت شست و شوی بهتر با بسته بندی جدید و نوآورانه که استانداردهای کیفی پودر شوینده در آن تقویت شده است را عرضه کرده ایم .

مدیرعامل پاکسان تاکید کرد: صادرات یکی از محوری ترین سیاست های ما بوده است ، پاکسان به ویژه با سابقه طولانی که در گذشته در برندهای خود مثل برند برف داشته است توانسته ، سهم بازار های منطقه را در دست بگیرد و حتی به علت محبوبیت این محصولات در چین برند برف و نسیم را به صورت تقلبی تولید و عرضه میکنند.

مدیرعامل پاکسان گفت: پاکسان هرسال جزو یکی از شرکت های صادر کننده برتر انتخاب می شود که با تلاش مدیران و همه همکاران، امسال بعنوان صادرکننده ممتاز کشور انتخاب شد.

 

 

صفوی نژاد اهداف اصلی این شرکت را قوی کردن حوزه تبلیغات و مارکتینگ به منظور ظرفیت بهتر ، بالا بردن سطح مواد اولیه، بالا بردن سطح تکنولوژی در حوزه تولید دانست و اعلام نمود اسانس های مصرف شده در محصولات پاکسان از ۱۰ شرکت برتر جهان در حوزه تولید انسانس خریداری و مصرف می شود.

وی با اشاره به میزان تولید کارخانه در۶ماهه اول سال ۶۶۰۰۰ تن و میزان صادرات آن ۱۹۳۰۰ تن اظهار داشت: شرکت پاکسان جزو معدود شرکت هایی می باشد که هزینه زیادی در حوزه بازارشناسی انجام میدهد به همین منظور توانسته است ۱۸درصد از کل صادرات شوینده کشور را به خود اختصاص دهد به نحوی که ۱۷درصد از سهم بازار عراق، ۶درصد از بازار ترکمنستان، ۸درصد از بازار تاجیکستان ، در کشور قزاقستان به علت مزیت اصلی حمل و نقل ریلی که در داخل شرکت می باشد ۱۲ درصد بازار آن کشور را در یکی از برندها در دست داریم

صفوی نژاد در پاسخ به خبرنگار اقتصادی نبأ پرس اعلام کرد: ۸۵ درصد از حجم صادرات این شرکت در حوزه پودر دستی و ۱۵ درصد آن در حوزه های دیگر مانند صابون می باشد.

مدیرعامل پاکسان برند گلنار را برند محبوبی در کشورهای همسایه شرقی ایران معرفی کرد و گفت: درخواست هایی از کشور افغانستان داریم مبنی بر اینکه پودری با برند گلنار عرضه کنیم که در حال بررسی و تولید آن هستیم.

انتهای پیام/

این مقاله را به اشتراک بگذارید

لینک خبر:



ارسال نظر

فیلدهای اجباری را تکمیل نمایید

اشتراک در خبرنامه

مشترک خبرنامه شوید

Top