آموزش غیرحضوری دوران کرونا فرایند تربیتی دانشآموزان را کمرنگ کرد
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در ۲ سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی و آموزش غیرحضوری کلاسهای درس، تعلیم و تربیت دانشآموزان در فضای مجازی تداوم یافت و هر چند آموزش آنها دنبال شد اما در حوزه تربیت اینگونه نبود.
به گزارش نبأپرس، میکائیل باقری اظهار کرد: گرچه همکاران در سراسر کشور در حوزه تربیت تلاش کردند که فعالیتها تعطیل نشود اما تربیت باید چهره به چهره صورت گیرد و این درحالیست که در این مدت زمان طولانی، تعامل رو در رو وجود نداشت.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورشبا اشاره به آسیبهای ناشی از حضور بی حد و حصر دانش آموزان در فضای مجازی و غرق شدن آنان در شبهات و نیافتن پاسخهای قانع کننده گفت: برای دانشآموزان شبههافکنی کردند و آنها پاسخ مناسب برای شبهات نیافتند بنابراین در زمینه تربیت باید اقدامات جدیتری صورت گیرد و امیدوارم با حضوری شدن مدارس گام جدیتری در این زمینه برداریم.
وی یادآورشد:بیشک از میان فرهنگیان، اولیا و مراکز تخصصی تربیت معلم و مدرس افرادی وجود دارند که پاسخگوی مسائل و خواستههای دانشآموزان باشند، باید در حوزه تربیتی پاسخگویی به دانشآموزان صورت گیرد و ساماندهی نیرو و فعالیت در این زمینه انجام شود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: جلسات مختلف کارشناسی در این مورد برگزار شده و باز هم از این جلسات خواهیم داشت همچنین دورههایی را تدارک دیدهایم.
برگزاری اجلاس نماز در ۳۲ استان کشور
باقری درباره برنامههای اقامه نماز دانشآموزان اظهار کرد: «نور چشم» یک برنامه کلان است که ذیل این برنامه چندین فعالیت فرآیندی از آغاز تا پایان سال تحصیلی تعریف شده است و سه نقطه آغازین، میانی و پایانی دارد.
وی عنوان کرد: نقطه پایانی این فرآیند تربیتی، برگزاری اجلاس نماز است که در سه سطح تدارک دیده میشود؛ پیش اجلاس منطقهای در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش برگزار خواهند شد و پس از آن پیش اجلاس استانی است که در ۳۲ استان کشور انجام میشود و در انتها اجلاس سراسری دانشآموزان در اردیبهشت سال آینده برگزار میشود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این سه اجلاس و پیش اجلاس در سه سطح مختلف با اهداف عمده کمک دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا و فعالان نمازی به آموزش و پرورش برای ارائه نماز باشکوه است.
باقری اضافه کرد: یکی از ابزارهای تشویق، دیده شدن و نشان دادن چهرههای برتر و فعالان است. دانشآموز میخواهد دیده شود بنابراین در این اجلاس از همه فعالان نماز در سطوح مختلف تجلیل میشود.
به گزارش نبأپرس، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ۱۸ مهر درباره برنامه اقامه نماز اظهار کرد: آموزش و پرورش در سالهای گذشته در حوزه نماز برنامههایی داشته است اما امسال این فعالیتها با پیوند زمانی صورت گرفته و به فرآیند تبدیل شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در کل کشور از بین ۱۰۰ هزار مدرسه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار مدرسه دارای نمازخانه استاندارد است که مدارسی که نمازخانه ندارند در مساجد هم جوار اقامه نماز خواهند داشت.
باقرزاده یادآور شد: دانش آموزان کلاس سوم دختران و پسران کلاس هشتم براساس برنامه درسی دو موضوع مهم مرتبط با نماز را تمرین میکنند. در این خصوص، مراجعه به فقیه و گرفتن احکام شرعی و یادگیری ارکان نماز صورت میگیرد.
وی اضافه کرد: در فرآیند بعدی در میلاد حضرت زهرا (س) جشن تشرف یا جشن تکلیف به صورت سراسر در مدارس اجرا میشود و با شناسایی افرادی که در اقامه نماز فعال هستند تقدیری را در اجلاس نماز دانش آموزی در اسفند خواهیم داشت.
انتهای پیام/
لینک خبر: