زاکانی: ۴۳ درصد منابع شهرداری را در حوزه حمل و نقل متمرکز کردیم

شهردار تهران گفت: برای تحقق زیرساخت های توسعه مترو، حدود ۴۳ درصد منابع شهرداری را در حوزه حمل و نقل متمرکز کردیم.

 

به گزارش نبأپرس از تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز در آیین افتتاح مترو پرند که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امسال توفیق داشتیم چهار خط متروی ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ را در دستور کار قرار دهیم. خط ۱۰ طبق توافق با قرارگاه خاتم الانبیا شروع شد و خط ۹ و ۱۱ هم در برنامه داریم که امسال شروع کنیم و خط ۸ را در سال آینده شروع خواهیم کرد.

وی با اشاره به توسعه خطوط ریلی گفت: در شهر تهران گام‌های اساسی برای تحقق زیرساخت های توسعه مترو بر مبنای خدمت به مردم برداشته ایم و با عنایت دولت سیزدهم گره از واگن‌های مترو نیز گشوده شد.

قرارداد ۲۸۰ واگن جدید مترو بسته شد

شهردار تهران با بیان اینکه از سال ۹۶ بعد از عقد قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن، کار مسکوت مانده بود، افزود: همت جمعی توسط سازمان برنامه، وزارتخانه‌های کشور، نفت و صمت، بانک مرکزی و سایر ارگان‌ها شکل گرفت و کاری در مدت ۷ سال انجام نشده بود، در شهریور امسال انجام شد و تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه افزایش یافت. در همین هفته نیز برای ۲۸۰ واگن جدید قرارداد بستیم.

زاکانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ما ۲۵۷ کیلومتر با ۱۴۰ ایستگاه متروی تهران را تحویل گرفتیم، بیان کرد: امروز ۳۰۳ کیلومتر خط و ۱۵۵ ایستگاه مترو در شهر تهران در حال بهره برداری است که نتیجه یک حرکت جدی در این مسیر است.

وی تصریح کرد: امسال در شورای اسلامی شهر تهران تأکید ویژه‌ای بر گسترش حمل‌ونقل تهران صورت گرفت به طوری که حدود ۴۳ درصد منابع بودجه امسال برای این منظور متمرکز شد.

شهردار تهران ادامه داد: هر ۷ خط متروی تهران تقریباً تمام شده و تا ۲ سال آینده الحاقات آن نیز تا انتها تمام خواهد شد و امروز مسیر توسعه مترو با عنایت دولت مردمی سرعت ویژه‌ای پیدا کرده است.

واگن‌های متروی تهران دو برابر می‌شود

زاکانی تصریح کرد: همان اندازه کاری که در مدت ۲۵ سال برای تأمین نیازهای شهر در حوزه واگن انجام شده بود، ظرف حدود ۴ سال نیز همان مقدار کار انجام خواهد شد و واگن‌های متروی تهران تقریباً دو برابر می‌شود. امیدواریم واگن‌های جدید مترو از سال آینده واردشود که این حرکت با نگاه جهادی و تلاش دولت سیزدهم شکل گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به توقف طولانی مدت پروژه مترو پرند یادآور شد: کار ساخت متروی پرند از سال ۸۴ شروع شد و سال ۹۱ به شهرداری واگذار شد و بخش اول آن در سال ۹۶ افتتاح شد، اما تکمیل مسیر حدود ۲۰ کیلومتری از فرودگاه امام(ره) تا پرند مسکوت ماند.

شهردار تهران اضافه کرد: سال گذشته با تاکید آقای رئیسی در بازدید از روند اجرای این پروژه، حرکت جدیدی در این مسیر شکل گرفت قرارگاه خاتم بعنوان مجری، شهرداری تهران بعنوان متولی و وزارت راه و شهرسازی بعنوان حامی، راه اندازی مترو پرند را استارت زدند.

شهرداری تهران ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مترو پرند فراهم کرد

زاکانی با بیان اینکه ارزش این پروژه به ارزش امروز ۶ همت برآورد می‌شود افزود: شهرداری تهران بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تجهیزات و امکانات فراهم کرد. دولت نیز بالای یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این خط هزینه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت شاهد گره‌گشایی از پروژه‌ای هستیم که لبخند را بر لبان مردم نشانده و با ۸۱ کیلومتر خطوط تونلی، پرند را به تجریش متصل می‌کند لذا از همه کسانی که برای افتتاح این پروژه تلاش کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم این تحفه ناقابل مقبول مردم باشد و شاهد جهش‌های بزرگ در آینده باشیم.

انتهای پیام/


لینک خبر:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا