ضربه مرگبار علی کریمی و احسان کرمی به اپوزیسیون/ چند نفر در ایران طرفدار شاه هستند؟

کارزار وکالت ضربه بزرگی به بقایای خاندان پهلوی بود؛ این کارزار نشان داد که نه شاه مخلوع در ایران کوچکترین اهمیتی برای اکثریت مردم دارد و نه صفحات میلیونی سلبریتی‌ها واقعی هستند.

 

به گزارش نبأپرس، روز ۲۶ دی (سالروز فرار شاه از ایران) بود که مصاحبه پسرِ شاه مخلوع با شبکه منوتو پخش شد. سلبریتی احسان کرمی پس از این مصاحبه یک طوماری اینترنتی تحت عنوان «شاهزاده رضا پهلوی نماینده من است» راه اندازی کرد. این موضوع در میان اپوزیسیون به کارزار «من وکالت می‌دهم» شهره شد.

متن وکالت به رضا پهلوی در دی ماه ۱۴۰۱ بدین شرح بود: «با توجه به انقلابی (!) که در جریان است و با توجه به اینکه شاهزاده رضا پهلوی از مردم ایران خواست برای رهبری این جنبش به وی وکالت دهند، این طومار کمک می‌کند تا مردم ایران نظر خود را اعلام کنند.» تمام سلبریتی‌های فراری از ایران با صفحات ظاهراً میلیونی اینستاگرام‌های خود نیز به تبلیغات‌چی پهلوی تبدیل شدند. نتیجه فوق العاده جالب بود.

چند نفر در ایران طرفدار پهلوی هستند؟

جمعیت ایران قریب به ۸۵ میلیون نفر است. به نقل از پایگاه آماری استاتیستا (Statista)، ۵۸ میلیون کاربر گوشی هوشمند نیز در ایران وجود دارد.[1] مجموع ایرانیانی که از اول بهمن ۱۴۰۱ تاکنون به پهلوی رای دادند، هنوز به ۵۰۰ هزار نفر نرسیده است. تنها ۴۵۸ هزار نفر از ایرانیان طرفدار اپوزیسیون خودخوانده هستند.

آرای باطله از پهلوی پر طرفدارتر است!

امضای الکترونیکی ساده‌ترین روش رای دادن به یک فرد یا موضوع است. تنها وسیله انجام آن نیز یک گوشی همراه است و نیازی به صف ایستادن و وقت گذاشتن ندارد.

نمونه انجام شده آن نیز پویش دانش آموزان برای تعطیلی مدارس بود. تعدادی از دانش آموزان کشورمان در سایت کارزار، دو پویش در تاریخ‌های مرداد ۱۳۹۹ و آذر ۱۳۹۹ راه انداختند. برای پویش اول ۸۰۰ هزار و برای دومی ۵۰۰ هزار امضاء جمع آوری شد.



تعداد امضاء دانش آموزان در پویش تعطیلی مدارس

تعداد امضاء دانش آموزان در پویش تعطیلی مدارس از طرفداران پهلوی و اپوزیسیون خودخوانده در ایران بیشتر بود. این درحالی است که برای پویش دانش آموزان هیچ تبلیغات رسمی انجام نشد.

آمار آرای باطله و سفید آخرین انتخابات در ایران ۳.۷ میلیون رای بود. یعنی پهلوی یک-هشتم آرای باطله انتخابات ۱۴۰۰ هم در ایران طرفدار ندارد.

کاربران فضای مجازی نیز در ابتدای شروع پر سر و صدای کارزار وکالت در بهمن ماه، قیاس طنزآمیزی از تعداد آرای حاضران در فینال برنامه عصر جدید شبکه سوم با آرای پهلوی انجام دادند.

میلیون‌ها دنبال کننده خیالی سلبریتی‌ها

سلبریتی‌های فراری و خواننده‌های لس آنجلسی برای تبلیغ وکالت به پهلوی، به صف شدند تا بلکم پسر پهلوی دیده شود. شبکه سلطنت طلب منوتو نیز به صورت تمام وقت، اخبار مربوط به ماجرای وکالت را پوشش می‌دهد و تک تک توئیت‌ها و اینستاپست‌ها و کلیپ‌های ارسالی از داخل ایران با مضمون طرفداری از وکالت پهلوی را منتشر می‌کند.


تعدادی از استوری و توئیت سلبریتی‌های فراری در حمایت از وکالت پسر محمدرضا پهلوی

به این ارقام دقت کنید: ظاهراً صفحه اینستاگرامی مهناز افشار ۱۷.۶ میلیون، علی کریمی ۱۴.۸ میلیون، ساسی ۷.۸ میلیون، فرخ نژاد ۳.۳ میلیون، احسان کرمی ۱.۳ میلیون و … دنبال کننده دارد. نتیجه تبلیغ گسترده سلبریتی و شاخ‌های مجازی، به افتضاح تاریخی برای خاندان پهلوی بدل شد.

امّا اعداد فالوورها چقدر واقعی هستند؟ برای پاسخ از آمار کمک می‌گیریم. «مهمانخانه ماه نو» به عنوان آخرین فیلم مهناز افشار با بیش از ۱۱ میلیون فالوور فقط ۱۱ هزار نفر تماشاچی داشته است!

برای نمونه بعدی، تعداد مخاطب کل سینمای ایران را در نظر می‌گیریم که در انحصار تعدادی بازیگر با صفحات اینستاگرامی ظاهراً میلیونی است. مخاطب تمام فیلم‌های سینمایی (غیر از تعدادی کمدی) از چند هزار نفر تجاوز نمی‌کند.

فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی پرفروش ترین فیلم غیرکمدی و سومین فیلم پرفروش سال ۱۴۰۰ بود. این فیلم فقط ۴۸۶ هزار نفر مخاطب داشت. [2] علفزار پرفروش ترین فیلم غیرکمدی و پنجمین فیلم پرفروش سال ۱۴۰۱ نیز فقط ۶۵۰ هزار نفر مخاطب داشت. این اعداد یعنی ۱ درصد مردم ایران هم به سینما نمی‌روند!

علی کریمی از لیدرهای اپوزیسیون خودخوانده نیز ۱۴ میلیون دنبال کننده دارد. موازی با این موضوع، نهایت بدنه مردمی آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ در کل کشور به ۲۰۰ هزار نفر هم نرسید. سوال اینجاست: این ۱۴ میلیون نفر فالوور اینستاگرامی کجا هستند؟ اصلاً وجود خارجی دارند؟

پایان سیرک براندازی آمریکانشین‌ها

مدیر شبکه منوتو در توئیتی پیرامون انقلاب بازی اپوزیسیون خودخوانده نوشت: «سیرک زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به بن بست رسید و چیزی به تعطیلیش نمانده.»

از نشانه‌های پایان سیرک براندازی نیز این بود که نازنین بنیادی به عنوان یکی از اعضای شش نفره گروه «منشور مهسا» به طور کلی صفحه خود در توئیتر را بست و رفت! ائتلاف شش نفره منشور مهسا روز ۱۹ اسفند با حضور پهلوی، اسماعیلیون، مصی علینژاد، بنیادی، عبادی و یک تروریست تجزیه طلب به نام مهتدی تشکیل شد

خروج بعدی متعلق به شخص رضا پهلوی بود. این فرد نیز به دلیل عدم اعتنای سایرین اعضا به پیشنهادهایش، تلویحاً خروج خود از گروه منشور را با انتشار این متن که «من خودم را فقط به حمایت و همکاری با یک گروه محدود نکرده‌ام»، اعلام کرد.

همزمان نیز پنج گروه معارض ایران روز ۱۴ فروردین در لندن یک به اصطلاح ائتلاف تشکیل دادند. این پنج گروه شامل نام‌های «فداییان خلق»، «همبستگی جمهوری خواهان»، «جبهه ایران-اروپا»، «ائتلاف جمهوری‌خواهان» و «سازمان‌های جبهه ملی خارج از ایران» بود. بعید است یک نفر در ایران پیدا شود که حتی نام این گروه‌ها را شنیده باشد.

ائتلاف مذکور یک ماه پس از تشکیل ائتلاف شش نفره منشور مهسا تشکیل شد. افرادی نظیر کریمی و گلشیفته فراهانی نیز از حامیان این گروه شش نفره بودند. گروهی که البته دیگر وجود ندارد. اکنون فقط تجزیه طلبان مانده‌اند و یک گروه موذی به نام سازمان تروریستی مجاهدین خلق.

کارزار وکالت ضربه بزرگی به خاندان شاه مخلوع ( به عنوان مشهورترین اپوزیسیون خارج نشین) بود. امّا یک نکته روشن شد. نه شاه و اپوزیسیون در ایران طرفدار دارند و نه صفحات میلیونی سلبریتی‌های اینستاگرامی واقعی هستند. این افراد حکم همان مگس‌هایی را دارند که بر روی زخم‌ مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی برخی از نهادهای کشور می‌نشینند.

این نکته مهم مرهون ابله‌هایی به نام علی کریمی، فرخ نژاد و کرمی است. بیش باد!


[1]: statista.com/statistics/748053/worldwide-top-countries-smartphone-users/

[2]:https://mag.cinematicket.org/news-25/

انتهای پیام/


لینک خبر:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 14 =

دکمه بازگشت به بالا